Aktualności

DECYZJA  o środowiskowych uwarunkowaniach

Gościeradów, dnia 08.05.2023 r.

Znak: OŚGO.6220.18.2022

DECYZJA

 o środowiskowych uwarunkowaniach

Działając na podstawie art. 87 w związku z art. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 80 ust. 2, art. 84 oraz art. 85 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.) dalej ustawa o ooś, a także § 3 ust. 1 pkt 34, pkt 35 oraz pkt 37 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), w związku z art. 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 775) dalej K.p.a., po rozpatrzeniu wniosku z dnia 22.11.2022 r. Państwa Marzeny i Bogusława Mikita w sprawie zmiany decyzji Wójta Gminy Gościeradów z dnia 09.04.2018 r. znak: OŚGO.6220.5.8.2017 o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Rozbudowa stacji gazu LPG o budowę stacji paliw płynnych”, realizowanego na działce nr ewid. 2 w miejscowości Księżomierz Kolonia, obręb 0008 -Księżomierz Kolonia, gmina Gościeradów, powiat kraśnicki, województwo lubelskie,

stwierdzam

I.          brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.

II.          Charakterystykę przedsięwzięcia określa załącznik stanowiący integralną część decyzji.

UZASADNIENIE

W dniu 22.11.2023 r. do Wójta Gminy Gościeradów wpłynął wniosek Marzeny i Bogusława Mikita w sprawie zmiany decyzji Wójta Gminy Gościeradów z dnia 09.04.2018 r. znak: OŚGO.6220.5.8.2017 o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Rozbudowa stacji gazu LPG o budowę stacji paliw płynnych”, realizowanego na działce nr ewid. 2 w miejscowości Księżomierz Kolonia, obręb 0008 -Księżomierz Kolonia, gmina Gościeradów, powiat kraśnicki, województwo lubelskie. Zmiany dotyczą  parametrów budowlanych obiektów wchodzących w skład projektowanej stacji paliw oraz zapisu decyzji dotyczącego warunku o konieczności zastosowania ekranu akustycznego o wysokości minimum 5,0 m i skuteczności tłumienia minimum 15,0 dB od wschodniej strony terenu stacji paliw. Inwestor wnioskuje o wykreślenie powyższego zapisu, w związku z faktem, iż zabudowania znajdujące się  po wschodniej stronie projektowanego zamierzenia, hipotetycznie narażone na negatywne oddziaływanie hałasu, są własnością Inwestora.

Na podstawie § 3 ust. 1 pkt  34, pkt 35 oraz pkt 37 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko planowana inwestycja zakwalifikowana została jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane.

Przedłożony wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 74 ust. 1 ustawy o ooś, w związku z czym organ pismem z dnia 22.12.2022 r. znak: OŚGO.6220.28.2022 wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych w terminie 21 dni. W dniu 20.01.2023 r. Inwestor uzupełnił braki formalne wniosku o zagadnienia wskazane w wezwaniu z dnia 22.12.2022 r.

Organ zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie, zapewniając zgodnie z art. 10 K.p.a. możliwość udziału stronom w każdym stadium postępowania (zawiadomienie – obwieszczenie z dnia 09.02.2023 r. znak: OŚGO.6220.18.2022). Ponieważ liczba stron w postępowaniu zmierzającym do zmiany decyzji Wójta Gminy Gościeradów z dnia 09.04.2018 r. znak: OŚGO.6220.5.8.2017 o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy o ooś, obwieszczenie zostało podane stronom do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Gościeradów oraz Urzędu Miejskiego w Annopolu oraz na tablicach ogłoszeń: Urzędu Gminy Gościeradów, Urzędu Miejskiego w Annopolu, Sołectwa Księżomierz Kolonia, Sołectwa Księżomierz Kościelna, Sołectwa Grabówka Kolonia.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy o ooś pismem z dnia 09.02.2023 r. znak: OŚGO.6220.18.2022 wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kraśniku z wnioskiem o wydanie opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie pismem z dnia 23.02.2023 r. znak: WSTIV.4220.8.2023.DS wezwał do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kraśniku pismem z dnia 24.02.2023 r. znak: ONS.NZ.9027.2.10.2023 wyraził opinię stwierdzającą brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Pismem z dnia 28.02.2023 r. znak: OŚGO.6220.18.2022 wezwano Inwestora do weryfikacji i uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia o zagadnienia wskazane przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie.

Dyrektor Zarządu Zlewni w Stalowej Woli pismem z dnia 23.02.2023 r. znak: RZ.ZZŚ.4.4901.54.2023.AT (data wpływu do urzędu 28.02.2023 r.) wezwał do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia. W dniu 03.03.2023 wezwano Inwestora do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia w zakresie wskazanym przez Dyrektora Zarządu Zlewni w Stalowej Woli.

O powyższych wystąpieniach Organ powiadomił strony postępowania w dniu 09.03.2023 r. zawiadomieniem- obwieszczeniem z dnia 03.03.2023 r., znak: OŚGO.6220.18.2022.

Państwo Marzena i Bogusław Mikita w dniu 14.03.2023 r. przedłożyli uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia, w związku z czym Wójt Gminy Gościeradów pismem z dnia 16.03.2023 r. znak: OŚGO.6220.18.2022 przekazał Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Lublinie, Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Kraśniku oraz Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Stalowej Woli uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia.   

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie postanowieniem z dnia 24.03.2023 r. znak: WSTIV.4220.8.2023.DS wyraził opinię stwierdzającą brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Dyrektor Zarządu Zlewni w Stalowej Woli pismem z dnia 28.03.2023 r. znak: RZ.ZZŚ.4.4901.54.2023.AT wyraził opinię stwierdzającą brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kraśniku w terminie 14 dni od dnia otrzymania uzupełnionej karty informacyjnej przedsięwzięcia tj. do dnia 03.04.2023 r. nie przesłał informacji odnośnie podtrzymania swojej opinii z dnia 24.02.2023 r. znak: ONS.NZ.9027.2.10.2023.

W ramach postępowania zmierzającego do wydania niniejszej decyzji Wójt Gminy Gościeradów dokonał analizy zapisów otrzymanych opinii oraz dokumentacji zgromadzonej w sprawie. Biorąc pod uwagę rodzaj i zakres inwestycji objętej wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jak również lokalne zagospodarowanie terenu stwierdzono, że zebrane materiały są wystarczające.

1.     Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, skala przedsięwzięcia i wielkość zajmowanego terenu.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839) przedmiotowa inwestycja została zakwalifikowana jako § 3 ust. 1 pkt 34- instalacje do dystrybucji: ropy naftowej, produktów naftowych, substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi – z wyłączeniem stacji paliw gazu płynnego lub sprężonego, § 3 ust. 1 pkt 35- instalacje do podziemnego magazynowania: ropy naftowej, produktów naftowych, substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi, gazów łatwopalnych, kopalnych surowców energetycznych innych niż wymienione w lit. a–d – inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 20 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3 oraz §3 ust. 1 pkt 37- instalacje do naziemnego magazynowania: a) ropy naftowej, b) produktów naftowych, c) substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi, d) gazów łatwopalnych, e) kopalnych surowców energetycznych innych niż wymienione w lit. a-d; inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 10 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3, a także niezwiązanych z dystrybucją instalacji do magazynowania stałych surowców energetycznych).

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w granicach działki nr ewid. 2, obręb Księżomierz Kolonia, gmina Gościeradów o powierzchni 1,73 ha, stanowiącej własność inwestora. Nieruchomość wchodzi w skład gospodarstwa rolnego- część działki stanowi zabudowa siedliskowa oraz grunty indywidualnego gospodarstwa rolnego. Zabudowa składa się z budynku mieszkalnego, dwóch budynków gospodarczych, wiaty ukształtowanej wokół podwórza gospodarczego.

Planowane zamierzenie inwestycyjne obejmuje:

·       budowę samodzielnej stacji paliw składającej się z dwóch zbiorników metalowych na gaz propan-butan (o poj. 2 x 4850 l) z odmierzaczem, podziemnego zbiornika paliwowego 3-komorowego (o poj. 3 x 10 m3), budynku socjalnego, wiaty zadaszającej stanowiska do tankowania,

·       budowę zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe o pojemności do 10,0 m3 wraz z przyłączem do projektowanego budynku od strony zachodniej (kanalizacja sanitarna),

·       budowę przyłącza wodociągowego z istniejącej studzienki wodomierzowej znajdującej się na działce inwestora do projektowanego budynku socjalnego,

·       budowę przyłącza energetycznego zalicznikowego,

·       budowę przyłącza paliwowego z podziemnego zbiornika paliwowego do dystrybutora,

·       budowę separatora substancji ropopochodnych,

·       utwardzenie terenu,

·       ustawienie pylonu reklamowego.

Powierzchnia działki objętej inwestycją wynosi 17 300 m2, powierzchnia całkowita elementów zabudowy działki (istniejącej i fazie budowy)- 2 102,423 m2. Planowany czas funkcjonowania stacji to 7 dni w tygodniu w godzinach od 6.00 do 22.00. Szacunkowa roczna sprzedaż paliw kształtuje się na następującym poziomie: benzyna ok. 200 m3, olej napędowy ok. 500 m3, gaz LPG ok. 400 m3.

2.     Powiązania z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowanie się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania się oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem.

Planowane przedsięwzięcie sąsiaduje bezpośrednio z gospodarstwem rolnym należącym do inwestorów, w skład którego wchodzi- zabudowa siedliskowa oraz grunty indywidualnego gospodarstwa rolnego. Zabudowa składa się z budynku mieszkalnego, dwóch budynków gospodarczych, wiaty ukształtowanej wokół podwórza gospodarczego. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia określono stopień emisji spalin oraz emisji hałasu na etapie eksploatacji inwestycji. Biorąc pod uwagę oraz uwzględniając wyniki przeprowadzonych analiz nie przewiduje się by przewidywane oddziaływania mogły w ponadnormatywny sposób wpływać na zanieczyszczenie powietrza i hałas w rejonie planowanej inwestycji.

3.     Różnorodność biologiczna, wykorzystywanie zasobów naturalnych, w tym gleby, wody i powierzchni ziemi.

Realizacja i eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie będzie wpływać negatywnie na środowisko przyrodnicze. Teren działki pokryty jest zakrzaczeniami, nieużytkami rolnymi i urządzonymi trawnikami. Inwestor nie przewiduje usuwania drzew w ramach realizacji inwestycji. Roślinność typowa dla obszarów silnie przekształconych antropogenicznie. Roślinność nie stanowi cennych przyrodniczo siedlisk i gatunków.

Do budowy elementów przestrzennych wykonawca planuje użycie gotowych elementów konstrukcyjnych oraz materiałów i surowców typowych dla takiego rodzaju inwestycji. Ilość zużytych materiałów jest trudna do oszacowania na tym etapie inwestycji, jednak inwestor zapewnia że wielkość zużycia będzie normatywna i nie przekroczy wartości typowych dla tego rodzaju inwestycji. W fazie realizacji nastąpi zużycie wody do celów budowlanych i socjalno-bytowych w ilości ok. 20 m3 na cały okres budowy. Woda będzie pobierana z istniejącej sieci wodociągowej. Do prac budowlanych będzie zużywana energia elektryczna w ilości nie przekraczającej typowego zapotrzebowania, pobierana z istniejącego przyłącza sieci energetycznej. Podczas prac budowlanych zużywane będzie paliwo do maszyn budowlanych i transportujących materiały budowlane. Ilość zużytego paliwa będzie typowa dla tego rodzaju inwestycji i nie przekroczy normatywnych wartości. Na etapie eksploatacji inwestycji wystąpi zapotrzebowanie na wodę do celów socjalno-bytowych w ilości 25,2 m3/rok, energię elektryczną ok. 10 000 kW/rok, gaz do ogrzewania budynku – ok. 2 600 m3/rok.

4.     Emisja i występowanie innych uciążliwości.

Podczas realizacji inwestycji przewidywane jest powstanie emisji do powietrza w postaci spalin pochodzących z silników maszyn budowlanych, pyłów powstających w związku z ruchem pojazdów i maszyn, pyłów pochodzących z przemieszczania mas ziemnych i innych materiałów budowlanych. Analiza wielkości emisji przedstawiona w KIP nie wykazała długookresowych ponadnormatywnych ilości emisji spalin i pyłów do atmosfery. Wzrost emisji spalin i zanieczyszczeń będzie związany z konkretnymi procesami budowlanymi, będzie miał charakter miejscowy i krótkookresowy. Wykonawca zobowiązuje się do takiego prowadzenia prac, aby zminimalizować niekorzystne oddziaływanie (odpowiednio przystosowany sprzęt budowlany, dobry stan techniczny używanych maszyn i pojazdów, wyłączanie silników podczas postoju lub załadunku). Na etapie eksploatacji inwestycji źródłami zanieczyszczeń powietrza w obrębie przedsięwzięcia będzie: proces przeładunku i dystrybucji paliw (benzyn, oleju napędowego i gazu LPG), ruch samochodów poruszających się po terenie inwestycji, ogrzewanie obiektu stacyjnego (kocioł gazowy). Do obliczeń emisji spalin pochodzących z pojazdów klientów stacji przyjęto maksymalną ilość pojazdów jakie mogą być obsłużone w ciągu godziny (10 pojazdów osobowych/godzinę oraz 4 pojazdy ciężarowe/godzinę). W obliczeniach uwzględniono emisję pochodzącą z pracy dystrybutorów w trakcie tankownia pojazdów (benzyna 84 h/rok, ON 209 h/rok oraz LPG 400 h/rok) oraz emisję pochodzącą z napełniania zbiorników paliwa podczas dostaw (benzyna – 12 h/rok, ON- 29 h/rok, LPG – 100 h/rok). Przedstawione wyniki analiz wielkości emisji zanieczyszczeń na etapie eksploatacji przedsięwzięcia są normatywne dla tego rodzaju przedsięwzięć, mają charakter miejscowy i są ściśle związane z funkcjonowaniem inwestycji.

Na etapie realizacji inwestycji, może wystąpić emisja hałasu związana z pracami montażowymi i ruchem pojazdów samochodowych transportujących materiały i surowce. Oddziaływanie to będzie krótkotrwałe, związane ściśle z czasem trwania prac i ustąpi razem z ich zakończeniem. Na etapie eksploatacji źródłem hałasu do środowiska będą zarówno urządzenia stacji paliw oraz pojazdy korzystające lub obsługujące stację. W celu zmniejszenia uciążliwości wykonane zostaną nasadzenia zieleni stanowiące naturalne ekrany akustyczne.

Na etapie realizacji inwestycji ścieki socjalno-bytowe będą odprowadzane do mobilnego sanitariatu, a następnie przekazywane uprawnionemu odbiorcy. Emisja ścieków bytowych na etapie eksploatacji inwestycji będzie związana z przebywaniem na terenie stacji pracownika obsługi. Planowane jest zatrudnienie 1 osoby, inwestor nie planuje udostępnienia sanitariatu klientom stacji. Ilość ścieków socjalno-bytowych szacuje się na poziomie równoważnym z ilością wody zużytej do celów socjalno-bytowych, czyli ok. 25,2 m3/rok. Ścieki będą odprowadzane kanalizacją sanitarną do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe. Nie przewiduje się powstawania ścieków przemysłowych.

Wody opadowe i roztopowe z terenu stacji będą ujmowane kanalizacją deszczową i po oczyszczeniu w separatorze zawiesiny ogólnej i węglowodorów ropopochodnych odprowadzane do środowiska. Teren stacji w obrębie rejonu tankowania i studzienki zlewowej będzie odpowiednio uszczelniony i wyprofilowany w taki sposób aby ewentualne resztki rozlanego paliwa spływały do urządzeń podczyszczających.

 

5.     Ryzyko wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych lub budowlanych, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, w tym ryzyka związanego ze zmianą klimatu.

W trakcie funkcjonowania stacji paliw nie można wykluczyć możliwości wystąpienia zdarzeń losowych w postaci awarii związanych z potencjalną możliwością zanieczyszczenia wód podziemnych i powierzchniowych w wyniku uszkodzenia funkcjonujących urządzeń. Należy zatem maksymalnie ograniczyć prawdopodobieństwo zaistnienia takiej sytuacji losowej. Potencjalne katastrofy naturalne mogące wystąpić w obszarze planowanej inwestycji są zjawiskami niepożądanymi z punktu widzenia prowadzonej działalności i dotyczą wystąpienia silnego wiatru, gwałtownych opadów atmosferycznych, wyładowań atmosferycznych, ekstremalnych temperatur. Planowana inwestycja położona jest poza obszarem zagrożenia powodziowego, dolinami rzek, obszarami aktywnymi sejsmicznie. Możliwe do wystąpienia katastrofy budowlane mogą powstać na skutek nieodpowiedniego stanu technicznego obiektów (brak przeglądów okresowych, wyeksploatowanie obiektu). Przy prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym przedsięwzięciu, a następnie prawidłowym użytkowaniu wszystkich elementów instalacji oraz przestrzeganiu zasad bhp ryzyko katastrofy budowlanej oceniono jako minimalne.

W celu ograniczenia występujących zagrożeń przewiduje się utrzymanie w należytym stanie instalacji technologicznych i zabezpieczających, wyposażenie stacji w sprzęt p. pożarowy, środki pochłaniające produkty naftowe, tj. maty, poduszki, watę sorbentową oraz substancje neutralizujące – diatomit, wapno itd., pomiar ilości produktu w zbiorniku przed napełnieniem z autocysterny w celu niedopuszczenia do jego przepełnienia, prowadzenie gospodarki wodno–ściekowej, a także gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami, przestrzeganie przepisów ppoż. i bhp, eksploatacja urządzeń zgodnie z wytycznymi szczegółowymi zawartymi w dokumentacjach techniczno–ruchowych tych urządzeń znajdujących się na terenie stacji paliw.

Przestrzeganie przepisów oraz usytuowanie Stacji Paliw w sposób uwzględniający wymogi jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych pozwoli na wyeliminowanie prawdopodobieństwa wystąpienia stanów zagrożenia. Teren dystrybucji paliw (rejon tankowania i studzienki zlewowej) będzie odpowiednio utwardzony (poprzez szczelne, zmywalne i nienasiąkliwe powierzchnie wykonane z betonu o podwyższonej szczelności) i wyprofilowany w taki sposób, aby ewentualne rozlane resztki paliwa w trakcie tankowania spływały do urządzeń podczyszczających (separator). Ewentualnie powstałe zanieczyszczenie powierzchni dróg i placów w wyniku rozlewu lub wycieków niewielkich ilości produktów naftowych będą likwidowane przez obsługę przy użyciu odpowiednich środków chemicznych. Ewentualnie powstałe skażenie terenu stacji produktami naftowymi powinno być likwidowane przez odpowiednie, wyspecjalizowane służby ratownictwa chemicznego. Stacja paliw będzie posiadać instrukcje przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska, a także wykaz działań jakie należy podjąć, aby zlikwidować skutki awarii. Zastosowane wyżej wskazane rozwiązania praktycznie wyeliminują możliwość powstania stanów awaryjnych.

6.     Przewidywana ilość i rodzaj wytwarzanych odpadów oraz ich wpływ na środowisko.

Gospodarka odpadami będzie prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie poprzez selektywną zbiórkę wytworzonych odpadów, przekazywanie odpadów wyłącznie podmiotom posiadającym odpowiednie zezwolenie, wyposażenie w sorbenty na wypadek konieczności likwidacji ewentualnych wycieków paliwa, zabezpieczenie miejsc magazynowania odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych i wymywaniu do środowiska substancji niebezpiecznych.

Podczas realizacji i eksploatacji inwestycji powstałe odpady zostaną przekazane uprawnionym odbiorcom lub zagospodarowane na terenie inwestycji ( gleba i ziemia). Na etapie realizacji inwestycji szacuje się powstanie następujących grup odpadów: 17 02 01 drewno w ilości 0,2 Mg;17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 w ilości ok. 0,5 Mg; 17 04 05 żelazo i stal w ilości 0,2 Mg; 17 04 11 kable inne niż wymienione w 17 04 10 w ilości 0,05 Mg; 17 05 04 gleba i ziemia w tym kamienie inne niż wymienione w 17 05 03 w ilości nie przekraczającej 200 Mg; odpady komunalne – będą powstawały na terenie placu budowy, w ilości szacowanej, na co najwyżej kilka m3 za cały okres realizacji inwestycji.

Na etapie eksploatacji przewiduje się powstanie następujących grup odpadów:

·       15 02 02* sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpieczny w ilości do 0,01 Mg/rok;

·       16 02 13* zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 12 lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (odpad niebezpieczny) świetlówki używane do oświetlenia pomieszczeń budynku stacji paliw generowane w ilości do kilku sztuk w roku – 0,01 Mg/rok;

·       16 07 08* odpady zawierające ropę naftową lub jej produkt w ilości 0,1 Mg na ok 10 lat, odpad będzie przekazany bezpośrednio wykonawcy usługi czyszczenia zbiornika magazynowego;

·       19 08 10* tłuszcze i mieszaniny olejów z separacji olej/woda inne niż wymienione w 19 08 09. Odpad powstaje w separatorze węglowodorów ropopochodnych w wyniku separacji z wód opadowych substancji ropopochodnych. Ilość odpadu zależy przede wszystkim od przebiegu eksploatacji stacji paliw (szacuje się ok. 50 kg/rok). Usługa czyszczenia separatora węglowodorów będzie świadczona przez wyspecjalizowany podmiot zajmujący się czyszczeniem urządzeń oczyszczających ścieki. Podmiot ten stanie się wytwórcą i odbiorcą w/w odpadów przejmując wszystkie obowiązki w zakresie gospodarowania tymi odpadami wynikające z ustawy o odpadach.

·       20 03 01- niesegregowane zmieszane odpady komunalne w ilości do 0,7 Mg/rok będą przechowywane zgodnie z wymaganiami określonymi prawnie oraz przekazywane wykwalifikowanym odbiorcom.

 

7.     Zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikające z emisji.

Na etapie eksploatacji inwestycji, wystąpi emisja hałasu związana z ruchem pojazdów związanym z dostarczaniem i dystrybucją paliw ( źródła ruchome) oraz z pracą dystrybutorów, pomp i odmierzacza. Najbliżej położone budynki mieszkalne nienależące do inwestora znajdują się w odległości ok. 51 m w kierunku wschodnim i ok. 45 m w kierunku południowym od granic terenu inwestycji. Są to tereny chronione akustycznie dla których zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 roku w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz.U. z 2014 r., poz. 112) kryteria hałasu wynoszą 50 dB- pora dnia i 40 dB- pora nocy (punkt 2a tabeli 1 załącznika do w/w rozporządzenia). Do obliczeń emisji hałasu przyjęto wariant najbardziej niekorzystny tzn. czas kiedy w obrębie stacji nastąpi kumulacja ruchu środków transportu. W ramach ograniczenia rozprzestrzeniania się hałasu inwestor planuje wykonanie naturalnych ekranów akustycznych w postaci nasadzeń zieleni. Z przeprowadzonych analiz akustycznych z uwzględnieniem zastosowania ekranu akustycznego z nasadzeń zieleni, poziom dźwięku na granicy z sąsiednią działką oznaczonej nr ewidencyjnym 3/1 wynosi 49,7 dB ( modelowanie CP2009) oraz 43,6 dB (modelowanie na podstawie kalkulatora „Propagacja hałasu-model uproszczony”). Osiągnięte wartości nie przekraczają dopuszczalnej wartości poziomu hałasu na terenach zabudowy zagrodowej. W związku z czym funkcjonowanie inwestycji nie będzie stanowiło źródła ponadnormatywnego lub uciążliwego negatywnego oddziaływania na środowisko.

We wniosku o zmianę zapisów decyzji Wójta Gminy Gościeradów z dnia 09.04.2018 r. znak: OŚGO.6220.5.8.2017 o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Rozbudowa stacji gazu LPG o budowę stacji paliw płynnych”, inwestor wnioskuje o wykreślenie zapisu „należy zastosować ekran akustyczny o wysokości minimum 5,0 m i skuteczności tłumienia minimum 15,0 dB od wschodniej strony terenu stacji paliw. Ekran akustyczny należy doposażyć w odgięcie w stronę drogi dojazdowej” jako powód zmiany inwestor wskazuje, że istniejące zabudowania od strony wschodniej projektowanego zamierzenia są jego własnością. Mając na uwadze powyższe dane, wyniki analiz akustycznych oraz planowe wykonanie nasadzenia zieleni na granicy działki od strony wschodniej, brak wspomnianego ekranu akustycznego nie wpłynie znacząco na wzrost negatywnego oddziaływania na klimat akustyczny działek sąsiadujących z terenem stacji paliw.

8.     Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym i planowanym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Zgodnie z wypisem i wyrysem z obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Gościeradów dla części nieruchomości znajdujących się w granicach obrębów Salomin, Księżomierz Gościeradowska, Księżomierz Kościelna, Księżomierz Kolonia oraz Księżomierz Dzierzkowska uchwalonym Uchwałą nr XXXVI/235/22 Rady Gminy Gościeradów z dnia 26 maja 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 17.06.2022 r. poz. 3206) działka nr ewid. 2 położona w obrębie Księżomierz Kolonia położona jest na terenie zabudowy mieszkaniowo-usługowej oznaczonej symbolem „MN/U.1” z podstawowym przeznaczeniem pod lokalizację zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz usług nieuciążliwych.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane będzie w granicach działki nr ewid. 2, obręb Księżomierz Kolonia, gmina Gościeradów o powierzchni 1,73 ha, stanowiącej własność inwestora. Nieruchomość wchodzi w skład gospodarstwa rolnego- część działki stanowi zabudowa siedliskowa oraz grunty indywidualnego gospodarstwa rolnego. Zabudowa składa się z budynku mieszkalnego, dwóch budynków gospodarczych, wiaty ukształtowanej wokół podwórza gospodarczego. Bezpośrednie otoczenie terenu stanowią: od strony północnej- grunty rolne oraz droga gminna, od strony zachodniej- grunty rolne, zabudowa mieszkaniowa oraz droga powiatowa nr 2701, od strony południowej- droga powiatowa nr 2701, zabudowa mieszkaniowa, od strony wschodniej- droga gminna oraz zabudowa mieszkaniowa będąca własnością inwestora.

Przedsięwzięcie usytuowane jest poza obszarami: wybrzeża, przylegającym do jezior, górskim, terenem uzdrowiska i obszarem ochrony uzdrowiskowej, wodno-błotnymi, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Inwestycja jest zlokalizowana poza obszarami wymienionymi w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2022.916 t.j. z dnia 2022.04.28), lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy. Najbliżej położone formy ochrony przyrody to Rezerwat Marynopole w odległości ok. 8,7 km w kierunku południowo-wschodnim, Rezerwat Wisła Pod Zawichostem w odległości ok 9,6 km w kierunku południowo-zachodnim oraz Kraśnicki Obszar Chronionego Krajobrazu w odległości ok. 3,4 km w kierunku północno-wschodnim. Wokół terenu inwestycji w odległości min. 2,2 km przebiegają granica GKPdC – 4A Małopolski Przełom Wisły. Rozwiązania dotyczące ochrony fauny zaproponowane przez inwestora sprawiają, że realizacja inwestycji nie wpłynie negatywnie na trasy wędrówek dzikich zwierząt oraz nie dojdzie do zniszczenia miejsc bytowania i rozrodu.

Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami objętymi ochroną Natura 2000. Najbliżej położonymi obszarami są Specjalny Obszar Ochrony Siedlisk PLH060007 Gościeradów (ok. 2,71 km w kierunku południowym). Realizacja inwestycji nie wpłynie negatywnie na zakazy i przedmioty ochrony wymienione w Zarządzeniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Gościeradów PLH060007 (Dz.U. Lubel.2014.2327 z dnia 2014.07.03) oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 20 września 2019 r. w sprawie specjalnego obszaru ochrony siedlisk Gościeradów (PLH060007) (Dz.U.2019.1973 z dnia 2019.10.16). W odległości ok. 8,63 km od granic inwestycji w kierunku zachodnim znajduje się Obszar Specjalnej Ochrony PLB 140006 Małopolski Przełom Wisły. Realizacja inwestycji nie naruszy zapisów zawartych w Zarządzeniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach z dnia 31 marca 2015 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Małopolski Przełom Wisły PLB140006 (Dz.U.Lubel.2015.1621 z dnia 2015.05.08).

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2022 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2023 r. poz. 300) teren planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie jednolitych części wód powierzchniowych (JCWP) „Tuczyn” kod: PLRW20000623269, o następujących wskaźnikach stanu: potencjał ekologiczny określony jako umiarkowany, stan chemiczny – brak danych, stan ogólny zły. Celem środowiskowym dla tej JCWP jest uzyskanie dobrego stanu ekologicznego. Teren stacji paliw zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie: PLGW2000118, będącej monitorowaną częścią wód, w dobrym stanie i niezagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest zachowanie dobrego stanu ilościowego i chemicznego. Według regionalizacji hydrologicznej analizowany rejon położony jest w obrębie Głównego Zbiornika Wód Podziemnych (GZWP) nr 406 – Niecka Lubelska (Lublin). Najbliższe ujęcie wód znajduje się w odległości ok. 1,6 km w kierunku północnym i jest to ujęcie Aleksandrów Wieś ST.1 oraz w odległości ok. 2,5 km w kierunku wschodnim i jest to ujęcie Księżomierz wodociąg wiejski ST.1. Najbliższym ciekiem wodnym jest rzeka Tuczyn zlokalizowana w odległości ok. 0,45 km w kierunku południowym od granic terenu objętego inwestycją. Z względu na rodzaj technologii, zaplanowane działania ochronne realizacja inwestycji nie będzie miała znaczącego wpływu na stan wód powierzchniowych i podziemnych oraz stan wody w rzekach.

W obrębie terenu przeznaczonego pod inwestycję nie wykazano obecności siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt chronionych w ramach Dyrektywy Siedliskowej. Nie stwierdzono również gatunków rzadkich oraz zagrożonych wyginięciem. Na terenie planowanej inwestycji nie rosną drzewa, objęte ochroną prawną jako pomniki przyrody. Występujące na terenie inwestycji fitocenozy ukształtowane zostały w wyniku silnych wpływów antropogenicznych. W obrębie planowanego przedsięwzięcia nie ma ostoi ważnych dla awifauny w ujęciu lokalnym i ponadlokalnym. Realizacja planowanej inwestycji nie wywoła szczególnych zmian w szacie roślinnej. Sąsiedztwo stanowią tereny rolne, tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz teren ulicy Kościelnej w miejscowości. Księżomierz Kolonia. Teren działki pokryty jest zakrzaczeniami, nieużytkami rolnymi i urządzonymi trawnikami. Inwestor nie przewiduje usuwania drzew w ramach realizacji inwestycji.

Z analizy opisanych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia działań ukierunkowanych na ograniczenie negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko wynika, że planowane przedsięwzięcie nie wywrze istotnego oddziaływania na środowisko zarówno podczas realizacji, jak i eksploatacji. Z uwagi na lokalizację i charakter przedsięwzięcia  nie stwierdzono transgranicznego oddziaływania na środowisko. Charakter i skala przedsięwzięcia wykluczają możliwość wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości lub złożoności. W okresie eksploatacji inwestycja nie będzie powodować przekroczeń standardów jakości powietrza, nie przewiduje się znaczącego negatywnego wpływu na środowisko związanego z emisją odpadów, nie będzie ono źródłem o istotnym oddziaływaniu na klimat akustyczny. Podczas realizacji będzie uwalniany dwutlenek węgla, jednak z uwagi na dużą lesistość otoczenia będzie on absorbowany w znacznym stopniu przez rośliny zielone, co istotnie zmniejszy ryzyko powstania efektu cieplarnianego. Dla planowanego przedsięwzięcia nie wystąpią oddziaływania skumulowane. Zasięg oddziaływania prac związanych z planowanym przedsięwzięciem będzie ograniczał się do terenu inwestycji. Planowane przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarze o znacznej gęstości zaludnienia oraz  nie będzie wiązało się z długotrwałym i nieodwracalnym oddziaływaniem i wystąpieniem awarii przemysłowej.

W związku z powyższym, biorąc pod uwagę lokalizację, zakres i planowany sposób realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, po analizie wniosku o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia, karty informacyjnej, a także stanowisk Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, Dyrektora Zarządu Zlewni w Salowej Woli oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kraśniku, Wójt Gminy Gościeradów stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla rozpatrywanego przedsięwzięcia. Po zrealizowaniu przez inwestora wszystkich warunków zawartych w przedłożonych dokumentach eksploatacja obiektu nie spowoduje negatywnego odziaływania na wszystkie komponenty środowiska, w tym zdrowie ludzi, a także nie spowoduje przekroczenia standardów jakości środowiska. Przy prawidłowo prowadzonej eksploatacji wszystkich obiektów, a w szczególności właściwej gospodarce wodno-ściekowej i gospodarce odpadami oraz przy zachowaniu wymogów i przepisów ochrony środowiska nie przewiduje się niekorzystnych oddziaływań związanych z eksploatacją przedmiotowej stacji paliw i infrastruktury towarzyszącej na środowisko. Staranna i poprawna eksploatacja urządzeń technicznych, terminowo i fachowo przeprowadzane remonty, odpowiednio wyszkolona załoga i właściwa organizacja pracy minimalizują prawdopodobieństwo wystąpienia awarii zagrażającej życiu i zdrowiu ludzi oraz powstania zagrożenia dla innych komponentów środowiska.

Zgodnie z art. 87 ustawy o ooś „Przepisy niniejszego działu (działu V – przyp. wł.) oraz działu VI stosuje się odpowiednio w przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przepis art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że zgodę wyraża wyłącznie strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na którego została przeniesiona decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.” Z kolei art. 155 K.p.a. przewiduje, że decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony.

W niniejszej sprawie zachodzą wszystkie wymienione przesłanki. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest ostateczna. Ponadto, za zmianą decyzji przemawia interes strony.

Przed wydaniem decyzji o zmianie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia, Wójt Gminy Gościeradów obwieszczeniem z dnia 05.04.2023 r. znak: OŚGO.6220.18.2022 poinformował strony postępowania o zakończeniu postępowania administracyjnego oraz zawiadomił o możliwości i terminie wypowiedzenia się oraz złożenia uwag i wniosków w sprawie. W wyznaczonym terminie nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski.

 

Biorąc powyższe pod uwagę, postanowiono jak w sentencji niniejszej decyzji.

 

POUCZENIE

1.      Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Wójta Gminy Gościeradów w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

2.      W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

3.      Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

Za wydanie niniejszej decyzji pobrano opłatę skarbową w kwocie 205,00 zł, zgodnie z  ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).

 

 

 

Otrzymują:

1.        Marzena i Bogusław Mikita zam. Księżomierz Kolonia 45, 23-275 Gościeradów

2.        A/a.

Do wiadomości:

1.        Strony postępowania zgodnie z art. 49 K.p.a.

2.        Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie, Wydział Spraw Terenowych IV ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 35, 23-300 Janów Lubelski.

3.        Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kraśniku, ul. Kościuszki 36, 23-200 Kraśnik.

4.        Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w Stalowej Woli, ul. Jagiellońska 17, 37-450 Stalowa Wola.

 

 

Załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 08.05.2023 r.  znak: OŚGO.6220.18.2022.

  

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA

pn. : „Rozbudowa stacji gazu LPG o budowę stacji paliw płynnych”,

         Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie stacji paliw płynnych z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną na działce nr ewid. 2 w miejscowości Księżomierz Kolonia, obręb 0008- Księżomierz Kolonia, gmina Gościeradów, powiat kraśnicki, województwo lubelskie.

         Powierzchnia działki objętej inwestycją wynosi 17 300 m2. Działka nr ewid. 2 obręb Księżomierz Kolonia wchodzi w skład gospodarstwa rolnego inwestorów. Część działki stanowi zabudowa siedliskowa oraz grunty gospodarstwa rolnego. Planowany czas funkcjonowania stacji to 7 dni w tygodniu w godzinach od 6.00 do 22.00. Na terenie przedsięwzięcia zatrudniona będzie 1 osoba. Przewidywane obroty paliw: benzyna ok. 200 m3, olej napędowy ok. 500 m3, gaz LPG ok. 400 m3.

Projektowane i istniejące obiekty na przedmiotowej działce wraz z terenami utwardzonymi zajmować będą powierzchnię ogółem 2 102,423 m2, w tym:

·       projektowany budynek stacji                                                74,14 m2,

  • projektowany plac utwardzony                                            821,67 m2,
  • projektowany utwardzenie chodników, opaski                    29,30 m2,
  • projektowany wiata                                                              123,67 m2,
  • projektowany zbiornik na gaz propan – butan                     39,644 m2,

·       istniejący budynek mieszkalny                                             192,540 m2,

  • istniejąca wiata                                                                     125,051 m2,
  • istniejące budynki gospodarcze 62,880 m2 +125,051 m2 = 187,931 m2,
  • istniejący plac utwardzony przy budynku mieszkalnym      508,477 m2.

Na terenie inwestycji projektuje się:

·       budowę samodzielnej stacji paliw składającej się z:

o   dwóch zbiorników metalowych na gaz propan-butan (o poj. 2 x 4850 l) z odmierzaczem,

o   podziemnego zbiornika paliwowego 3-komorowego (o poj. 3 x 10 m3),

o   budynku socjalnego,

o   wiaty zadaszającej stanowiska do tankowania;

·       budowę zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe o pojemności do 10,0 m3 wraz z przyłączem do projektowanego budynku od strony zachodniej (kanalizacja sanitarna),

·       budowę przyłącza wodociągowego z istniejącej studzienki wodomierzowej znajdującej się na działce Inwestora do projektowanego budynku socjalnego,

·       budowę przyłącza energetycznego zalicznikowego,

·       budowę przyłącza paliwowego z podziemnego zbiornika paliwowego do dystrybutora,

·       budowę separatora substancji ropopochodnych,

·       utwardzenie terenu,

·       ustawienie pylonu reklamowego.

Zapotrzebowanie na wodę do celów socjalno-bytowych w ilości ok. 25,2 m3/rok odbywać się będzie poprzez podłączenie do istniejącej sieci wodociągowej. Powstałe ścieki socjalno-bytowe w ilości ok. 25,2 m3/rok będą odprowadzane kanalizacją sanitarną do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe. Nie przewiduje się powstawania ścieków przemysłowych. Do ogrzewania budynku wykorzystywany będzie gaz w ilości 2 600 m3/rok. Zapotrzebowanie na energię elektryczną z istniejącej sieci elektrycznej wynosić będzie ok. 10 000 kW/rok.

Wody opadowe z terenu stacji będą trafiały do trzech zbiorników o łącznej pojemności ok. 150 m3. Planowane jest wykonanie wewnętrznej kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do ziemi za pomocą projektowanych, podziemnych zbiorników rozsączających. Obszar gdzie będą zlokalizowane dystrybutory i studzienki zlewowe będzie odpowiednio uszczelniony i wyprofilowany w taki sposób, aby ewentualne rozlane resztki paliw spływały do odwodnienia przez separator substancji ropopochodnych.

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 12.05.2023 r.
Dokument wytworzony przez: Stanowiska ds. ochrony środowiska i gospodarki odpadami
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 maja 2023 10:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Stanisław Kurz
Ilość wyświetleń: 602
12 maja 2023 10:33 (Stanisław Kurz) - Dodanie załącznika [decyzja_srodowiskowa.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 maja 2023 10:32 (Stanisław Kurz) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 maja 2023 10:26 (Stanisław Kurz) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)