Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

Kod RWA

5345.1

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

 

Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności.

Pełnomocnictwo, jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

Dokumenty do wglądu:

  • dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, na podstawie którego można ustalić tożsamość osoby,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, akt notarialny) w celu uzyskania zaświadczenia o ilości lub braku osób zameldowanych w lokalu.

Miejsce złożenia dokumentów

 

Urząd Gminy Gościeradów, pokój nr 8.

Opłaty

 

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł.

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.

Zaświadczenia wydawane z akt ewidencji ludności dotyczą wyłącznie danych osobowych wnioskodawcy.

Opłacie skarbowej nie podlega wydanie zaświadczenia w sprawach:

  • alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,
  • ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i osób odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów,
  • świadczeń socjalnych oraz w sprawach załatwianych na podstawie przepisów o pomocy społecznej, przepisów o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przepisów o zatrudnieniu socjalnym oraz przepisów o pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
  • wyboru Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, wyborów do Sejmu, Senatu, Parlamentu Europejskiego i organów samorządu terytorialnego oraz referendum,
  • powszechnego obowiązku obrony, z wyjątkiem decyzji w sprawach udzielania zgody obywatelom polskim na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej,
  • zatrudnienia, wynagrodzeń za pracę,
  • nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,
  • załatwianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
  • nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji oraz stwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego nabytego w ten sposób,
  • pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, oraz członków ich rodzin, którzy do nich dołączają lub z nimi przebywają,
  • udzielenia ochrony międzynarodowej, udzielenia azylu, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, zgody na pobyt tolerowany oraz w sprawach ochrony czasowej,
  • rekompensat w rozumieniu ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Jeżeli zaświadczenie, którego wydanie nie podlega opłacie skarbowej zostanie użyte w innej sprawie, wydanie tego zaświadczenia podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

 

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni.

Podstawa prawna

  •   Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 736).

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Administracyjny i Spraw Obywatelskich
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 stycznia 2021 14:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Stanisław Kurz
Ilość wyświetleń: 326
18 października 2024 11:21 (Dominika Bratejko) - Dodanie załącznika.
18 października 2024 11:21 (Dominika Bratejko) - Dodanie załącznika.
18 października 2024 11:20 (Dominika Bratejko) - Usunięcie załącznika.