Petycje

Petycja z dnia 12.09.2019 r. w sprawie wyznaczenia przez Kierownika JST - terminu rozmowy lub spotkania z ekspertem wnioskodawcy, który ex professo - podzieli się uwagami i złoży wniosek optymalizacyjny dotyczący problematyki wdrożenia rzeczonego przepisu w gminach

Poznań, 03.09.2019

Open Nexus Sp. z o.o.

Grzegorz Klimarczyk - Prezes Zarządu

28 Czerwca 1956 R. 406

61-441 Poznań

platformazakupowa.pl

 

Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail ! - pod którym odebrano niniejszy wniosek.

 

Dane wnioskodawcy/petycjodawcy* znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 

 

Preambuła Wniosku:

W listopadzie 2018 r. pytaliśmy w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej - o średnią ilość oferentów przypadających na jedno postępowanie - biorąc pod uwagę wszystkie postępowania prowadzone przez Urząd w ramach kwot powyżej 10 tys. pln.

Jak wynika z uzyskanych odpowiedzi - istnieją Jednostki, w których w ramach postępowań o zamówienia publiczne - średnia ilości oferentów przypadających na jedno postępowanie - wynosi 1 ! - sic!

Do tego wyniki średnie krajowe również nie napawają optymizmem, gdyż średnia ilość ofert w postępowaniach zgodnych z Pzp wyniosła zaledwie 2,19 oferty na postępowanie (czytaj więcej).

Operator platformazakupowa.pl, partner merytoryczny wniosku – posiada sprawdzone rozwiązania w zakresie elektronizacji postępowania w progu krajowym, unijnym oraz zakupów regulaminowych, a ich zastosowanie pozwala osiągając określone korzyści:

  • przetargi w progu unijnym - wyższa średnia złożonych ofert niż na miniPortalu, a co za tym idzie większa skuteczność i mniej powtórzonych przetargów (do tej pory ponad 5000 postępowań elektronicznych i brak odwołań wykonawców do KIO z tytułu źle działającego systemu !),

  • przetargi w progu krajowym - można realizować tę procedurę dając wybór wykonawcy, czy składa ofertę papierowo, czy elektronicznie. Więcej ofert jest składanych elektronicznie, a postępowania prowadzone w ten sposób są rekomendowane przez UZP (szczegły pisma z UZP możemy przedstawić na spotkaniu),

  • zakupy regulaminowe - poligon doświadczalny przed pełną elektronizacją, który prowadzi do utransaprenteninia procesów, ułatiwa procedury wykonawcom oraz oszczędza środki publiczne jednostki.

 

Zdaniem Wnioskodawcy:

Dzięki działaniom sfer Rządowych (w skali makro) w ostatnim czasie sytuacja ulega poprawie, 6 stycznia 2018 r., na mocy uchwały Nr 207 Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2017 r. (M.P. z 2018 r. poz. 12) ustanowiony został Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018-2020.

 

Przyjęty Program stanowi rezultat prac Centralnego Biura Antykorupcyjnego, podjętych na skutek uzgodnień pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, będącym podmiotem odpowiedzialnym za wdrożenie i realizację RPPK na lata 2014–2019, a Ministrem – Koordynatorem Służb Specjalnych.

 

Wnioskodawcę - jak każdego Obywatela bardzo cieszą tego typu działania systemowe, które z pewnością (jak jest to w założeniu) przyczynią się do ograniczenia zjawisk korupcji.

 

Wniosek:

§1.1)  - w związku z art. 10a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych  (Dz.U.2018.1986 t.j. z 2018.10.16) [pełna elektronizacja zamówień] biorąc pod uwagę powyższe oraz istniejący w tym obszarze szczególnie uzasadniony interes społeczny pro publico bono

- wnosimy o wyznaczenie przez Kierownika JST - terminu rozmowy telefonicznej lub spotkania z naszym ekspertem, który ex professo - podzieli się uwagami i złoży wniosek optymalizacyjny dotyczący problematyki wdrożenia rzeczonego przepisu w gminach.

 

O ważkości przedmiotowej tematyki świadczą odpowiedzi uzyskane przez nas w listopadzie 2018 r., w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Z rzeczonych odpowiedzi wynika wyraźnie że gros Urzędów (szczególnie w gminach wiejskich) jest jeszcze nieprzygotowanych na pełną elektronizację zamówień.

Na poparcie tej tezy pozwalamy sobie przypomnieć, że Ustawodawca już raz przesuwał rzeczone vacatio legis – najprawdopodobniej – jak zresztą informowały media – z powodu sygnałów płynących od Adresatów wzmiankowanego przepisu.

 

Nasze doświadczenie wynika z wieloletniego zajmowania się rzeczoną problematyką oraz z odpowiedzi uzyskanych od gmin w tym przedmiocie - w listopadzie 2018 r. - pytaliśmy inter alia o słabe i mocne strony związane z wdrożeniem tego typu systemu.

Jak ważki z punktu widzenia uzasadnionego interesu pro publiko bono jest to temat - wynika choćby z faktu, że (jak informują media) Ustawodawca przesunął vacatio legis dot. wzmiankowanego przepisu (obecnie styczeń 2020 r.).

 

§2) Wnosimy o udzielenie odpowiedzi z wyznaczeniem rzeczonego terminu - na zwrotny adres e-mail: elektronizacja-urzedow@samorzad.pl z chęcią spotkania w celu omówienia propozycji elektronizacji w Państwa jednostce. Spotkanie jest bezpłatne i niezobowiązujące.

 

Dodatkowo jeżeli po bezpłatnym spotkaniu konsultacyjnym zdecydowaliby się Państwo uruchomić nasz system wraz z naszą usługą wsparcia w ciągu dwunastu miesięcy nie przyniesie Państwa jednostce dwa razy więcej oszczędności niż wydali Państwo na nasze usługi to operator platformazakupowa.pl zwróci Państwu 100% pobranych opłat łącznie z kosztami szkoleń.

 

 

Współwnioskowca:

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

Prezes Zarządu

Adam Szulc

ul. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459

Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln

www.gmina.pl www.samorzad.pl


Suplement do wniosku w sprawie elektronizacji zamówień publicznych - art. 10a Ustawy prawo zamówień publicznych


 

Wójt/Burmistrz/Prezydent 

 

Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pomocą uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu - adresu e-mail ! - pod którym odebrano niniejszy wniosek.

 

 

 

Dotyczy wniosku - dostarczonego do JST w dniach 09-12 sierpnia  - 2019 r. - w sprawie elektronicznych platform zakupowych 

 

 

 

§1) Ze względu na:  z jednej strony dużą ilość odpowiedzi jakie otrzymaliśmy oraz z drugiej strony pewne niezrozumienie naszych dobrych intencji pro publico bono - chcieliśmy wyjaśnić intencje wnioskodawcy.

 

 

 

Obiecujemy, że będziemy w miarę możliwości dalej wypełniać nasz obowiązek - sanacji struktur administracji publicznej - do którego namawia Ustawodawca w art. 241 KPA -  scilicet: 

 

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."

 

 

 

Gminom, które już wyznaczyły termin spotkania  - dziękujemy - postaramy się sprostać tak dużemu zainteresowaniu. 

 

Informujemy jednocześnie, że Gminy, które jeszcze nie odpowiedziały  na nasze wcześniejsze pismo dotyczące elektronizacji zamówień - mogą nie odpowiadać 

 

Jeśli kogoś wprowadziliśmy w zakłopotanie naszym wnioskiem to chcieliśmy przeprosić.

 

 

 

 

 

§2) Późnym wieczorem 11 września 2019 r. Sejm uchwalił nową Ustawę Prawo Zamówień Publicznych.

 

12 września 2019 r. na Oficjalnej Stronie WWW Ministerstwa Technologii i Przedsiębiorczości - opublikowano główne założenia nowej ustawy, której vacatio legis kończy się 1 stycznia 2021 r. 

 

Jak wynika z artykułu opublikowanego na Oficjalnej Stronie WWW Ministerstwa:

 

(…) Uchwalenie nowego PZP to bardzo dobra wiadomość dla polskich przedsiębiorców i polskiej gospodarki. Nasza ustawa odpowiada na kluczowe bolączki obecnego systemu. Zasada efektywności spowoduje, że zamawiający nie będą przywiązywać uwagi tylko do najniższej ceny, ale będą również uwzględniali jakość towarów i usług, czy ich znaczenie dla środowiska. Pozwoli to odnaleźć się na rynku małym przedsiębiorcom, którzy oferują dobre usługi, ale nie są w stanie konkurować niską ceną – mówi minister Jadwiga Emilewicz (…) ”

 

 

 

Pismo jest istotne także w związku z tym  Art. 2.2 Nowego Prawa Zamówień Publicznych nakłada na jednostki nowy obowiązek dla postępowań powyżej 50.000 złotych, a nie przekraczające 130.00 złotych (tzw. zamówienia "bagatelne"). platformazakupowa.pl ten nowy obowiązek ustawowy wspiera.

 

 

 

Obecnie nasza praca dotycząca promowania przejrzystych, transparentnych i promujących zwiększanie uczciwej konkurencji -  rozwiązań dotyczących 

 

elektronizacji zamówień publicznych - może stać się spokojniejsza i odpowiadająca oczekiwaniom zarówno JST jak i Ustawodawcy. 

 

 

 

Jeszcze raz dziękujemy z uzyskane odpowiedzi.

 

 

 

 

 

Open Nexus Sp. z o.o.

 

Grzegorz Klimarczyk - Prezes Zarządu

 

28 Czerwca 1956 R. 406

 

61-441 Poznań

 

platformazakupowa.pl

 

 

 

Współwnioskodawca: 

 

Osoba Prawna

 

Szulc-Efekt sp. z o. o.

 

Prezes Zarządu 

 

Adam Szulc 

 

ul. Poligonowa 1

 

04-051 Warszawa

 

nr KRS: 0000059459

 

Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln

 

www.gmina.pl    www.samorzad.pl

 

 


Załączniki

Wiadomość powiązana z

Samodzielne stanowiska

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 12.09.2019 r.
Dokument wytworzony przez: Stanowisko ds. obsługi sekretariatu
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 września 2019 13:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Stanisław Kurz
Ilość wyświetleń: 1520
24 września 2019 11:48 (Stanisław Kurz) - Dodanie załącznika [suplement_do_wniosku.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 września 2019 11:44 (Stanisław Kurz) - Zmiana danych dokumentu. Dodano Suplement do wniosku (Dokument opublikowany)
13 września 2019 13:33 (Stanisław Kurz) - Dodanie załącznika [petycja1_09.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)